1
Juliette Correa, (Française met Argentijns bloed, trapeziste, voltigeuse
in het cadre aérien en danseres.)
Ze studeerde af aan ACAPA in 2012 en toert sinds 2010 mee met de voorstelling “Sens
Dessus Dessous”. Ze is mede-oprichter van Collectif Malunés.
Dit roodkapje lijkt de boodschappen te brengen, maar in haar mandje vinden we
steke drank, bier en wijn.
Lola Devault-Sierra. (Française, voltigeuse op de banquine, partner acro, cadre aérien en cadre coréen.)
Ze studeerde eerst aan ACAPA en nadien aan ESAC (Brussel), waar ze in 2013 afstudeerde als partner van Nicolas. Ze werkte met de choreografe Pia Meuthen (Panama Pictures) voor de creatie van de voorstelling “Ergens dichtbij”. Hiermee toerde ze wereldwijd (Polen, Spanje, China, … ). Nadien co-creëert ze bij compagnie Hors Pistes de voorstelling “Travelling Circus”. In 2014 is ze betrokken bij de voorstelling Cyclope in Basel (Zwitserland).
Wees op je hoede voor deze heks, klein maar geslepen. Ze windt moeiteloos de mannen rond haar vinger om ze dan met een gemene lach te vertrappelen.
Nickolas Van Corven, (Laat je niet vangen, hij lijkt Vlaams maar is even Frans als een baguette. Hij is porteur in partner acro, banquine en volteur op de bascule.)
Hij studeerde eerst aan ACAPA en nadien aan ESAC, waar hij in 2013 afstudeerde als partner van Lola. Hij werkte met de choreografe Pia Meuthen (Panama Pictures) voor de
creatie en toernee van de voorstelling “Ergens dichtbij”. Nadien co-creëert hij bij
compagnie Hors Pistes de voorstelling “Travelling Circus”. In 2014 is hij betrokken bij
de voorstelling Cyclope in Basel (Zwitserland).
Een echte heiden. Volgens de geruchten prepareerde deze oger ooit drie volwassen
mannen en verorberde ze met een flesje wijn erbij.
Luke Horley (is een echte Brit: beleefd, goedlachs en soms met snor. Porteur in cadre aerien, cadre coréen, banquine en acteur.)
Hij studeerde aan de theaterschool Rose Bruford, om nadien een circusopleiding te volgen aan Circus Space in Londen en ACAPA. Hij speelde mee in de voorstelling „Hallali” van "Les Philébulistes”.
Ziehier een echt reus die uw boten kan kraken in zijn vuist. Naar verluid vangt hij zijn slachtoffers terwijl hij ondersteboven hangt.
Arne Sabbe, is de tweede vlaming van de compagnie. Hij is volteur aan de cadre aerien, cadre coréen, hongaarse en koreaanse bascule, banquine en grondacrobaat. Hij studeerde in ACAPA en behaalde zijn diploma aan CNAC in 2012. Hij speelde en creëerde de voorstelling „Sens Dessus Dessous" met Collectif Malunés tot en met 2013, en ging toen werken met Luke Horley voor de voorstelling "Hallali" van “Les Philébulistes”.
Dit spécialleke, ontevreden over zijn gestalte, heeft geen; hij stal de laarzen van de reus om over de bergen te springen en door het raam van de hoogste toren naar schone dames te kijken.
Simon Bruyninckx, (kan met zo’n naam enkel een Vlaming zijn. Porteur in partner acro, banquine en voltigeur op de bascule.)
Hij studeerde aan ACAPA en CNAC, waar hij samen met Arne Sabbe in 2012 afstudeerde. Hij werkte voor Les Balagans (festival de Monte Carlo, Le Cirque du soleil), Planche A4 (Young Stage). Samen met zijn broer Vincent Bruyninckx, Juliette en Arne, richtte hij Collectif Malunés op en maakten ze de voorstelling „Sens Dessus Dessous”.
Deze man is een drakentemmer, en jaagt daarmee iedereen de
stuipen op het lijf. Kom niet te dichtbij of je belandt in een diepe kerker!
Gabriel Larès
De muzikant van de bende. Deze stiekemerd gebruikt verboden spreuken om de schoonste dames in zijn bed te lokken.
Alexandre Chrome, technisch directeur
Geen enkel mechanisme heeft geheimen voor deze smid. Meester van machines en tenten, hij is liever met metaal dan met de schattigste baby.
Arjan Hendrickx, licht technieker
De man met een zak vol spreuken, meester van licht en duisternis. Hij bepaalt wat we wel en niet kunnen zien.
Anne-Agathe Prin-Waerenburgh, Tour manager
Het wakende oog met een paar hersens, meester van de tijd en de ruimte. In een vingerknip stuurt zij het hele convoi in de juiste richting; voila onze gids!
Laetitia Chrome, Stage Manager
Charlotte Duchamps, Presidente FR
Eugénie Fraigneau, Administratie
Is de 'godmother', de fee, de magiër. Weinig mensen beschikken over de kennis en rijkdom die zij zorgvuldig in haar hersenkronkels bewaart.
Micheline Bruyninckx, Presidente BE
Voor meer informatie Tent verhuur
<
>
Een voorstelling van 70’
Een voorstelling voor iedereen
Een circusvoorstelling in de tent van Collectif Malunés
500 zitplaatsen
7 artiesten
12 personen op tournée
1 roodkapje,
7 oma’s
1 berg prinsessen
2 kaders, 18 appels,
1 bascule, 1 moordpartij,
1 trapeze, 1 kus,
4 overlijdens, 15 m plasticfolie
1 onverwachts maar fantastische slippertje
Net zoals de dwergen van Sneeuwwitje zijn ze met 7 en ze willen graag alle prinsessen samenbrengen in hun tent. Een magisch bos, de kleine zeemeermin, Hans en Grietje en een mysterieuze sprookjeswereld. Maar ook vergiftigde appels, een verloren schoentje, acrobaten die over roodkapje struikelen, ... Het persoonlijke verhaal van de artiesten neemt de bovenhand: hier is niet alles fantastisch en zijn de menselijke relaties even troebel als vermakelijk. Bij Collectif Malunés verdwijnen de prinsessen in hun gewaden, worden grote boze wolven slachtoffers, sterven prinsen van uitputting en worden sprookjespersonages circusartiesten.
Forever, happily… / intentie
We hebben er voor gekozen ons voor deze eerste tentvoorstelling te verdiepen in de wereld van de sprookjes.
De archetypische personages en bekendever halen zijn herkenbaar voor het publiek. We putten uit deze grote magische wereld om situaties en ontmoetingen op een aantrekkelijke manier op scène te zetten.
De acrobaten en muzikanten van “Forever, happily…” geloven niet langer roodkapje. Ze klampen zich vast aan andere personages en maken hun eigen verhaal, hun eigen sprookje. Het is een verhaal waar menselijke situaties complex zijn en verschillen wordenuitvergroot. De clichés zijn moeilijk te verteren en vrouwen proberen te ontsnappen aan hun noodlot, terwijl de mannen op zoek gaan naar een aanvaardbaar standpunt.
Wat volgt is een kettingreactie van absurde provocaties. De wolf heft genoeg aan zijn masker om anderen te terroriseren, maar heft nachtmerries over grootmoeder. De passieve prinses wordt een speeltje voor de mannen, die op hun beurt op zoek gaannaar hun seksualiteit. Boven alles gaanwe op zoek naar onze eigen identiteit al scircusartiesten.
In dit sprookje wordt muziek elektrisch, plechtig of funky en is de zanger- acrobat hypnotiserend. Polyvalente acrobaten en muzikanten vliegen van het ene toestel naar het ander, combineren hun disciplines, en brengen een hybride acrobatisch spektakel. Kostuums van zijde of uit plastiek. Een minimalistische scenografie waar het metaal van de aerial cradle en Korean cradle dienen als poorten van het kasteel. Een naakte scène met magische valluiken.
Het publiek betreedt een sfeervolle en dynamische wereld, waar de personages het bekende sprookje laten voor wat het is en de grenzen van hun kunnen verkennen.
“Forever, happily ...“ is een fabel vol passie en magie. Sterren en zweet, het circus!
Subsidies Vlaamse Overheid (BE)
Subsidies Ministère de la Culture et de la Communication - DGCA (FR)
Subsidies Région Poitou-Charentes (FR)
Subsidies SPEDIDAM (FR)
Coproductie & residentie Theater op de Markt – Dommelhof (BE)
Coproductie & residentie PERPLX (BE)
Coproductie & residentie A4 (FR)
Coproductie & residentie Transversales (FR)
Coproductie & residentie Circa (FR)
Residentie Circus Centrum (BE)
Residentie CREAC Bègles (FR)
Residentie Atelier Archaos (FR)
Financiele hulp Les Arts Scéniques (BE)
Financiele hulp (KissKissBankBank et Circolito) (BE) (FR) (UK) (NL) (DE)
Met de steun van Cirque Gones (FR), DOK (BE), Cirque en scène (FR), Circolito (BE), Bastid'Art (FR)